OOHニュース

世界最大級のOOH広告賞が示した、3つのトレンド。 | 現王園章太
現王園さんは現在イギリスでお仕事をされており、日本に留まらずグローバルな視野でOOHについて発信をされております。
Twitterやnoteで発信をされているのでチェックしてみてください。
文/現王園章太
The Drumというマーケティング情報を集めたWebsiteがあるのですが、彼らの主催するThe Drum Awards Out of home の受賞式が11月25日に行われました。
OOH業界を盛り上げることが目的
Absolutely thrilled that we won the Best Collaborative campaign during Covid-19' category at @TheDrum #OOH Awards. Congratulations to everyone involved #wearetogether@YoungWestminstr @TotalMediaUK @liveposterUK @stikstudio @OceanOutdoorUK @LandsecGroup https://t.co/2BIzduEpXO
— Posterscope (@Posterscope) November 25, 2020
The incredible touchless #DOOH campaign for @SKODAUK wins the “Interactive” award at #TheDrumAwards! Fantastic work @PHD_UK & @ultraleap! pic.twitter.com/SsRSG0ypRE
— Talon (@TalonOOH) November 25, 2020
Chir's Award
Grand Prix
Best Use of Location
Best Use of Digital
Best Interconnected OOH Formats
Classic Posters and Banners
Copywriting
Disruptive
Experiential/Ambient
Extrasensory
Response to Covid-19 - Best Use of OOH Media for Good
Response to Covid-19 - Best Creativity and Innovation during Covid-19
Response to Covid-19 - Best Collaborative Campaign during Covid-19
Interactive
International Campaign
Innovation
Local Campaign
Most Talked About
Multi-channel Strategy
Most Effective Use of Mobile
Most Effective Use of Live Updates
National Campaign
Not For Profit
Small Budget
Special Builds and Site Adaptions
Spectacular
Transport
Use of Data
Use of Digital Technologies
Visual Craft
■広告主:BBC(放送局)
■告知内容:DRACULA
■受賞した賞:
Chir's Award
Special Builds and Site Adaptions
Most Talked About
という所が特徴で、夜になると看板に設置されたライトが、板面に刺されている棒を照らしてテレビドラマのキャラクターでもあるドラキュラの顔が見える仕掛けになっています。
■告知内容:#MyHeroes
■受賞した賞:
Grand Prix
Response to Covid-19 - Best Use of OOH Media for Good
■広告主:Samsung
■告知内容:Galaxy S20
■受賞した賞:
Most Effective Use of Mobile
Multi-channel Strategy

■告知内容:Cadbury(チョコレート)
■受賞した賞:
Best Use of Digital
■広告主:Klarna(ECサイト)
■告知内容:Klarna
■受賞した賞:
Best Use of Location
Extra Sensory
(※Klarnaはペット向けの商品だけに特化したサイトではありません)

Shota Gennozono
平日は広告代理店勤務(屋外広告と交通広告を中心に8年間)で、現在はイギリスに出向中。twitter(@gennozono)では、 #OOHマーケティング でOOHを起点としたマーケティングについて考えてます。
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